Edward Elgar’s choral music / La musica corale di Edward Elgar (eng-ita) – M° Colin Mawby

Edward Elgar

Elgar is one of England’s greatest composers. He wrote two superb Symphonies, a Violin and very famous Cello Concerto, many Oratorios, Songs, Choral Music and some beautiful Chamber works.

His choral writing is first class and he had the rare ability to write fine and eminently singable tunes.

As a young very man he played the organ in a small church in Worcester and while there he wrote some first class and easy liturgical music. There is no difficulty in these works and they are ideal for the average church choir, particularly his setting of the “Ave Verum”. All of them are for S.A.T.B. and Organ and I highly recommend them.


Elgar è uno dei più grandi compositori inglesi. Ha scritto due superbe sinfonie, un Concerto per violino e uno per violoncello molto famoso, molti oratori, canti, musica corale e alcune bellissime opere da camera.

La sua scrittura corale è di prima qualità e ha avuto la rara abilità di scrivere melodie belle e prettamente cantabili.

Da giovane ha suonato l’organo in una piccola chiesa di Worcester e in quel periodo ha scritto dell’ottima e semplice musica liturgica. Non ci sono difficoltà in questi lavori e sono l’ideale per un coro di chiesa di medio livello, in particolare la sua versione de “Ave Verum”. Tutte queste composizioni sono per coro a quattro voci miste e organo e io le raccomando caldamente.

(Translation by Marina Madeddu)